Vertrek naar en aankomst in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu Vertrek naar en aankomst in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu

Vertrek naar en aankomst in Hanoi

Door: manuela

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Na slechts drie uur geslapen te hebben, was het dan eindelijk zover op naar Hanoi! Dat wil zeggen 's morgens vroeg nog even iedereen gek maken en vooral mijn vader, omdat ik dacht dat mijn visum een dag te laat in zou gaan. Gelukkig bleek de aankomstdatum op mijn e-ticket niet te kloppen en was er niets aan de hand. Mijn eerste vlucht ging met een Cityhopper van KLM naar Frankfurt. Tijdens het boarden werd ik vrolijk toegesproken door de stewardess. O je vliegt helemaal naar Hanoi! Vrolijker kon mijn avontuur niet beginnen :). Gelukkig duurde deze vlucht maar een uur. Anders was ik er groen uitgekomen en hadden ze de stroopwafel, die ze uitdeelden weer in een andere substantie terug gekregen. Tijdens de vlucht zat ik naast een jong stelletje dat net uit Schotland terugkwam en op het punt stond te gaan studeren. Dus dat uur was zo om. Ze vertelden dat ze in Potsdam zouden gaan studeren, maar waarschijnlijk zou ik dat niet kennen. De meeste buitenlanders namelijk niet. Haha toen heb ik ze maar verteld dat ik ietsje meer over Duitsland weet dan zij dachten. In Frankfurt had ik mazzel dat ik vanaf dezelfde terminal vertrok als ik aangekomen was. In Frankfurt werd pas veel korter van te voren aangegeven welke gate ik moest hebben ,dus ging ik checken en nog even extra vragen. Ik denk dat die infomedewerker op een gegeven moment blij was dat ik naar boven opgehoepeld was. Daar moest ik namelijk zijn. Wat een mega groot vliegtuig stond er klaar van Vietnam Airlines. Ik denk wel dat het de grootste is, die je kunt hebben. Tijdens het vaart maken om op te stijgen, remde de piloot weer en begon opnieuw (voor mijn gevoel dan) en ik deed maar alvast een gebedje. waarbij de man rechts van mij me betrapte. Tijdens de vlucht had ik echt een lot uit de loterij wat betreft de vrouw, die naast me zat. Ik heb nog nooit iemand zo hard horen smakken tijdens het eten. Met de kinderen houd ik voor de grap weleens een smakavondje als ik graag wil dat ze het avondeten opeten dat ze niet zo lekker vinden. Deze vrouw zou zeker met smakken van mijn mini's gewonnen hebben! Na ongeveer zeven uur vond ze het nodig haar voeten op mijn tafeltje te leggen! Ik dacht als ze het nu ook nog waagt tegen mij aan te gaan liggen dan is mijn grens echt bereikt! Gelukkig duurde de vlucht maar iets van 10,5 uur vanaf Frankfurt ;). Dan hadden we ook nog haar familielid aan de andere kant van mij. Ze probeerde met mij te kletsen, maar ik kon haar slecht verstaan en heb maar geprobeerd om op het juiste moment te glimlachen. Ze had ook een klein jongetje bij zich van ik gok een jaar. Ze besloot spontaan dat ik tijdens de vlucht haar persoonlijke assistente zou zijn ;). Het jochie was echt lief en zag er heel schattig uit. De liefde kwam helaas niet van twee kanten. De eerste keer dat zijn moeder naar de wc ging en ik bij hem ging zitten, wilde hij het liefst in zijn stoel verdwijnen om zo ver mogelijk bij mij uit de buurt te zijn. De tweede keer zette ze hem op mijn schoot en toen zette hij het op een krijsen! Heb de boel nog proberen te redden door met hem te gaan staan en bewegen, maar het was totaal kansloos! Toen ik eindelijk het vliegtuig uit kon en mijn eerste stap buiten zette, moest ik aan het Tropenmuseum in Amsterdam denken. In totaal ben ik daar drie keer geweest en elke keer gefascineerd. Nu stapte ik een openlucht Tropenmuseum binnen! De douanebeambten namen ruimschoots de tijd en mijn koffer had ook geen haast. Toen ik in de aankomsthal aankwam, stonden er heel veel taxichauffeurs met hun bordje omhoog. Gelukkig vond ik snel mijn naam. Tijdens de rit naar mijn hotel heb ik volgens mij alleen maar met mijn mond open gezeten! Op dezelfde weg scheuren hier taxi's, fietsen, brommertjes en bussen. De taxi reed echt hard en dat zonder te remmen. Hij claxonneerde net zo lang tot de anderen wel aan de kant gingen. Ik heb twee keer bijna mijn handen voor mijn ogen gedaan. Dat het allemaal goed gaat met die brommertjes! Veel mensen hebben een mondmasker of doek voor hun mond tegen de uitlaatgassen en ze vervoeren van alles. Ik zag meerdere personen voorbij komen, grote zakken rijst, tassen en manden. In het hotel werd ik vriendelijk opgewacht. Natuurlijk was ik veel te vroeg,maar met een uur was er toch al een schone kamer voor mij geregeld. Ondertussen heb ik wat gegeten en een excursie van twee dagen naar Halong Bay geboekt.

  • 16 Augustus 2014 - 10:07

    Charlotte:

    Hoi Manuela,

    fijn dat je goed aan gekomen bent.
    maar wat een vrouw had je naast je zeg!!!
    alsof je thuis nog niet druk genoeg bent met kinderen.
    maar goed, die vrouw kan je nu achter je laten en jij kan gaan genieten!
    had je al iets in gedachten wat je wilt bezichtigen?
    Ik ga jouw volgende blog weer in de gaten houden en lezen.
    have fun lieverd! X

  • 16 Augustus 2014 - 10:26

    Gerda:

    Hey wijffie wat een belevenis he zo'n grote kist.
    Weer een leuke aparte ervaring rijker meid
    En tja in zo'n grote kist is natuurlijk genoeg plek om van alles en nog wat mee te maken.
    Is je hotel naar wens? En het eten ook smakelijk?
    En wat het verkeer betreft, die mensen daar zijn dat gewend.
    Ik zou mij er idd niet op wagen om daar op een fiets te stappen.
    Staat de taxi chauffeur daadwerkelijk met jouw naam op een bordje te wachten bij de luchthaven?
    Heel goed en slim bedacht.
    Ik hoop dat je van je excursies volop geniet.
    Pas goed op jezelf schat en wacht met smart op je volgende story xxx lieverd

  • 16 Augustus 2014 - 10:45

    Diny:

    Hoi manie ik ben blij dat je goed bent aangekomen en nu maar genieten veel plezier dikke kus van mij

  • 16 Augustus 2014 - 11:23

    Olga:

    Hoi schat blij dat je goed bent aangekomen en zoals bij jou hoort begint je reis al met allerlei belevenissen! Nou hoop dat je de scheurijzers kan ontwijken! En kijk uit naar je leuke en grappige verslagen.Hele dikke kuzzz.
    Mama

  • 17 Augustus 2014 - 02:33

    Manuela:

    Hoi Lot, morgen ga ik op tweedaagse excursie naar Halong Bay dat lijkt me een paradijs op aarde. Eigenlijk heb ik veel plannen. Ben natuurlijk kort in Vietnam en er valt hier veel te zien. Heb echt keuzes moeten maken. Hoi Gerda, dat met die taxi had ik thuis al geregeld zodat ik wist dat ik in ieder geval veilig bij het hotel aan zou komen. Hier kan ik geen gebruik maken van het openbaar vervoer en moet ik dan wel een taxi nemen. En dan ben ik nog op mijn hoede hoor. Zat met mijn armen over elkaar heen en bekeek de chauffeur (de tweede er werd onderweg gewisseld)argwanend toen ik hem betrapte terwijl hij mij via de achteruitkijkspiegel aan het bekijken was. Ik ben toch een vrouw alleen aan de andere kant van de wereld waar ik de weg niet weet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 5526

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: