Mijn eerste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag in Hanoi

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2014 | Vietnam, Hanoi

Ondanks het lawaai op straat ben ik door de lange reis, slaapgebrek en vermoeidheid toch nog twee uurtjes in slaap gevallen. Nadat ik wakker werd, kon ik niet langer wachten om alvast een stukje Hanoi te verkennen. Omdat ik tijdens de vlucht erg veel pijn gehad heb en dat ook veel energie kost, besloot ik een dacht ik rustig plekje te zoeken. Mijn hotel is niet ver weg van het Hoan Kiemmeer en dat werd mijn eerste doel. Maar ja ik ben wel de eeuwige verdwaalster en liep eerst natuurlijk weer de verkeerde kant op ;). Om een indruk te geven van de luchtvochtigheid hier. Toen ik een foto wilde maken moest ik eerst net als in een binnenzwembad mijn lens droog vegen. Onder mijn kleren bewaar ik altijd wat geld en pasjes. Ik kan door mijn eigen zweet mijn pinbon niet meer lezen. Onderweg besloot ik een lekker drankje te kopen en dacht dat een banaanchocolade smoothie wel veilig zou zijn. Toen het klaar gemaakt werd zag ik dat er in plaats van zuivel veel ijsblokjes in zaten. Dus dat belooft voor als ik morgen wakker word niet veel goeds ;). Het meer is echt mooi en je kunt er helemaal omheen lopen. Volgens een legende kreeg generaal Le Loi begin 15e eeuw, ten tijde van de Ming-Chinese bezetting een magisch zwaard aangeboden van een goddelijke gouden schildpad uit het meer. Met dit zwaard verdreef Le Loi de Chinezen uit het huidige Hanoi. Hij werd de keizer en enige tijd later toen de keizer over het meer voer, kwam de schildpad opnieuw aan het wateroppervlak en eiste het zwaard terug. Sindsdien heeft het meer zijn naam wat Het meer van het geretourneerde zwaard betekent. Toen ik ging zitten kwamen er gelijk drie scholieren naast me zitten en stelden me allerlei vragen. Toen kwam er ook nog een actiegroep van jongeren, die zich zorgen maakten over het milieu en toen vroegen ze of ik met een pamfletachtig iets op de foto wilde. Toen die groep weg was, kwam er ook een een vriend van de scholieren aanlopen en die kwam ook bij ons zitten. Inmiddels was het al vijf uur en ik vond uit dat het hier om zes uur donker is. Dus heb afscheid genomen en ben om het meer gelopen om de Den Nogc Son of Jadebergtempel te bezoeken en hij was mooi. Om bij de tempel te komen moest ik over de de Huc de rode houten boogbrug, die ze ook wel Zonnestraalbrug noemen. Tempels vind ik altijd iets mystieks hebben en heb er inmiddels wel respect voor gekregen. Vandaar dat ik bewust een sjaal meegenomen heb om mijn schouders te bedekken. Binnen stond ook het gouden schildpad. Rondom het meer was een soort park en daar zaten veel gezinnetjes en verliefde stelletjes. en natuurlijk Vietnamezen, die proberen hun waar te verkopen. Dat vond ik wel een mooi gezicht. Ook ben ik nog langs een groot plein gekomen dat helemaal vol was met skeelerende kinderen.

  • 17 Augustus 2014 - 08:07

    Chatlotte:

    Mooi verslag weer.
    ik hoop dat je niet al te veel verdwaald daar. Hahaha.
    is het goed gegaan na al die ijsklontjes?

    Groetjes Charlotte

  • 17 Augustus 2014 - 09:03

    Gerda :

    Heerlijk om naar uit te kijken, wakker worden en dan jou verslag tegenkomen.
    Ik heb vroeger dat verhaal over het schildpad en het meer vaker gehoord.
    Mijn vroegere vriendin was daar toen ook geweest.
    Maar wat leuk dat je spontaan gezelschap kreeg!
    Ik dacht altijd dat de inwoners daar erg op zelf waren.
    Maar niks is minder waar dus.
    Nou wacht je volgende verslag weer af mop.
    Veel plezier weer xx

  • 17 Augustus 2014 - 10:52

    Trudy Walters:

    Het is weer een mooi verslag manieen hoe is het afgelopen met je visum ???? Is het verder goed gegaan.

  • 17 Augustus 2014 - 17:54

    Manuela:

    Ja op wonderbaarlijke wijze is het goed gegaan met de ijsklontjes :). Truus er stond een verkeerde datum op mijn e-ticket. Ik kwam precies een paar uur na het ingaan van mijn visum aan. Gelukkig maar anders hadden ze me in Frankfurt denk ik niet meegenomen, want daar werd ik al gecontroleerd of ik een geldig visum had.

  • 17 Augustus 2014 - 17:54

    Manuela:

    Ja op wonderbaarlijke wijze is het goed gegaan met de ijsklontjes :). Truus er stond een verkeerde datum op mijn e-ticket. Ik kwam precies een paar uur na het ingaan van mijn visum aan. Gelukkig maar anders hadden ze me in Frankfurt denk ik niet meegenomen, want daar werd ik al gecontroleerd of ik een geldig visum had.

  • 19 Augustus 2014 - 00:09

    Trudy Walters:

    Gelukkig maar dat alles toch nog goed is gegaan veel plezier nog dikke kus van mij en doe voorzichtig he xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5538

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: