Mijn eerste en tweede dag in Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu Mijn eerste en tweede dag in Halong Bay - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van hetgroteavontuurinvietnam - WaarBenJij.nu

Mijn eerste en tweede dag in Halong Bay

Door: Manuela

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2014 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

Omdat de internetverbinding van mijn hotel op Cat Ba slecht was, heb ik gisteren geen verslag kunnen schrijven en schrijf ik nu een verslag over twee dagen. Gisteren werd ik al vroeg met een bus opgehaald om met een tweedaagse excursie naar Halong Bay te gaan. Halong Bay was een van de grootste redenen om naar Vietnam te gaan. Het is dan ook door de Unesco uitgeroepen tot werelderfgoed en bestrijkt een oppervlakte van 1500 km 2. Het water ligt vol met her en der verspreidde karstformaties. Er zijn meer dan 2000 spitse kalksteen en dolomietbergen. Het is het resultaat van millennia van selectieve erosie. Natuurlijk hebben de Vietnamezen er een legende over. Volgens de legende is de baai gevormd toen een reusachtige draak in de Golf van Tonkin plonsde en de ontelbare eilandjes deed ontstaan door met zijn staart te slaan. De busrit duurde ongeveer vier uur en ging van hobbel de bobbel. En natuurlijk zat ik ook nog eens half opgevouwen, omdat er onder mijn voeten een verhoging zat en ik zat boven een wiel. En de weg hier in Vietnam zit barstensvol met kuilen. Een gratis kermisattractie zat dus bij de prijs inbegrepen ;). Lang leve de primatour tabletten! Toen we aankwamen en aan boord gingen van een boot werd ons aangeraden om tijdens het varen in de haven binnen te blijven en niet op het dek te gaan staan, want er schijnen nog weleens ongelukken te gebeuren. Al snel kregen we onze lunch en wat mij opviel is dat ze hier geen opscheplepels gebruiken. Iedereen pakt gewoon met zijn vork wat hij/zij wil eten. Ik zat aan tafel met alleen maar Aziaten (De Filipijnen, Zuid-Korea en een uit Vietnam zelf) en die vonden het grappig dat ik niet wist hoe ik een garnaal onder handen moest nemen (dat hoeft nooit als ik een garnalencocktail bestel)en dat ik aan het worstelen was met de graatjes van de grote vis, die ik ook op tafel stond. Het uitzicht was echter adembenemend sprookjesachtig! We gingen van de boot af om een grot te bezoeken. De Hang Thien Cung wat Hemelse paleisgrot betekent. In de grot waren allemaal stalactieten en stalagmieten. Ondanks dat ik dit natuurverschijnsel vaker gezien heb, blijft het fascinerend. Omdat ik voor twee dagen geboekt had werd ik later samen met nog vier anderen gescheiden van de rest van de groep, want die hadden allemaal maar voor een dag geboekt. We stapten weer over op een andere boot om op Cat Ba aan land te gaan. Tijdens het wachten op ons vervoer raakte ik aan de praat met de andere vier. Bleken hele leuke mensen te zijn uit Portugal. Een verpleegster en drie medicijnstudenten, die door Thailand, Vietnam en Cambodja aan het backpacken waren. We werden met een soort jeep opgehaald en scheurden door de bochten en langs "dorpjes". Dat de chauffeur geen brommer of kip aangereden heeft is mij een raadsel. Het hotel zag er van buiten mooi uit en er was uitzicht op de haven. We kwamen net tegen zonsondergang aan en het was dus prachtig! Op mijn hotelkamer had ik ook nog prachtige achtergrondmuziek. Ik wilde bijna meezingen, dansen en applaudisseren. Ik vond het gewoon vermakelijk. Buiten was blijkbaar een optreden, maar de Vietnamezen hebben een aparte uitspraak van het Engels en maken de woorden niet af. Kortom meestal weet ik echt niet wat ze zeggen en nu dus ook niet wat ze zingen. Pas aan het einde van elk liedje dacht ik o dat liedje zingen ze :). Ik heb 's avonds gezellig met die Portugezen gegeten. De badkamer van mijn hotelkamer had wel bad karma. Terwijl er natuurlijk niemand in mijn badkamer zat, kon ik de deur niet open krijgen. Die zat gewoon op slot. Housekeeping moest met een sleutel komen, zodat ik kon gaan douchen. En 's nachts overstroomde mijn toilet bijna! De volgende dag moest ik om half acht al klaar staan, want dan kwam de bus ons weer ophalen. We gingen weer aan boord van een boot en het was heerlijk. We zaten/lagen boven op het dek met een verkoelende wind, omdat het nog vroeg was. En dan dat prachtige uitzicht! Op een gegeven moment moesten we weer overstappen op een andere boot voor de lunch en na de lunch op een klein ander bootje. We moesten allemaal een zwemvest aan en in het midden gaan zitten. Aangezien ik die reisleider amper kon verstaan wist ik dus steeds ook niet goed wat we gingen doen of er ging gebeuren dus ik dacht. Waar gaat dit naartoe? Maar het was simpel weer aan wal om met de bus terug naar Hanoi te gaan. Ik ben blij dat ik deze excursie gedaan heb en de tweede dag had door die extra mooie boottocht echt meerwaarde. Terug in Hanoi moest ik wel weer aan die drukte wennen en het duurde dan even voordat ik de straat weer overgestoken had. Nu heb ik van meerdere mensen gehoord dat de Vietnamese koffie zo lekker moet zijn. Dus ben van plan, die ergens te gaan drinken.

  • 19 Augustus 2014 - 18:00

    Gerda :

    Ik was al op zoek maar je verslag van gister maar ik lees nu waarom ik die niet kon vinden haha
    Gaaf meid en wat een ervaringen weer.
    En de douchedeur op slot, kwam niet meer bij toen ik het las.
    Dacht Ik ja hoor echt wat voor manny woehahaha.
    En schok je niet mrt dat zwemvest en in het midden te zitten.
    Ondanks dat je het niet kon verstaan neem ik aan dat je de mede reizigers het wel zag doen?
    Ik zou al direct de zenuwenen hebben.
    Nou mop tot .... Maar weer. have fun sweety xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

15 Augustus 2014 - 26 Augustus 2014

Vietnam

Landen bezocht: